Veronika Beitl má pre vás niekoľko rád, ako si udržať motiváciu a vybudovať pozitívny vzťah k pravidelnému športovaniu.

Cesta od predstavy k výsledku

Za naozaj dôležité považujem schopnosť trénera presvedčiť klientov, že pokiaľ chcem dosiahnuť výsledok, musím tomu prispôsobiť svoje zmýšľanie a byť ochotný podstúpiť reálne kroky. Veľa ráz sa stane, že klient aj začne cvičiť, aj sa mu spočiatku darí plniť cieľ tréningového programu, ale po čase upustí od svojich predsavzatí. Podľa mojich trénerských skúseností sa tento jav deje preto, lebo tento človek nemá vybudovaný skutočný vzťah k športu, a teda nedokáže nájsť v sebe dlhotrvajúcu sebadisciplínu. Skrátka, cvičenie je pre takéhoto cvičenca len „krúžok” a pre mnohé ženy len nástroj, ako sa priblížiť k dnešnému trendu „Barbie“ - perfektná postava, zvodné krivky a podľa môjho názoru veľmi prehnaná túžba po vizuálnej dokonalosti svojho tela. Šport a predovšetkým radosť z neho však o tomto nie je... Šport je o tom - akčne sa rozhodnúť a následne dať cvičeniu prioritu pred inými aktivitami. Byť schopný vyhradiť si minimálne trikrát do týždňa 60 minút pravidelného cvičenia a nemeniť dni, časy, jednoducho si vytvoriť stereotyp. Ja učím svojich klientov tomu, aby cvičenie brali ako svoju prácu - tej vždy vedia dať prioritu.Prečo by to teda s cvičením malo byť ináč? Pravidlá a ich dodržiavanie platia všade inde, v práci, v škole, v rodine, a teda aj v súvislosti s dodržiavaním tréningového plánu a všetkého s tým súvisiaceho.

Som dosť dobrá/ý pre okolie?

Za veľmi negatívny a otravný jav považujem dnešnú predstavu spoločnosti o dokonalosti. Dokonalosti úplne všade a vo všetkom. Ľudia chcú mať dokonalú postavu, sledujú najnovšie športové trendy, športové značky, na sociálnych sieťach uverejňujú „zdravé“ a fit jedlá, mnohé ženy ani neprídu cvičiť, pokiaľ nie sú nalíčené a upravené. Tiež chceme stihnúť „všetko“ - byť výborný, uznávaný a akceptovaný spoločnosťou v každej oblasti svojho života, ale potom v konečnom dôsledku v ničom nikdy skutočne nevynikneme. Pre mňa bolo vždy dôležité vybrať si jednu vec - jednu aktivitu a do tej investovať všetku svoju energiu, čas, vedomosti a pozornosť. Samozrejme, pokiaľ nerátam čas strávený s rodinou a manželom, pretože oni u mňa víťazia .Túžbu po dokonalosti nevnímam iba na mojich tréningoch, ale všade inde - v médiách, argumentoch, komunikácií, správaní sa k druhým ľuďom... Skrátka, rivalita medzi nami je obrovská a ja tvrdím, že mnohí týmto viac strácame ako získavame.

Ako si dlhodobo udržať motiváciu?

Kľúčovou odpoveďou na túto otázku je nájsť cvičenie, ktoré nás bude skutočne baviť. Zbytočne napríklad beháme dlhšie trate, zdvíhame činky v posilňovni, cvičíme kadejaké druhy skupinových cvičení, pokiaľ len odpočítavame sekundy do konca tréningu. Takéto cvičenie sme schopní vykonávať možno 3 mesiace, potom jednoducho záujem stratíme a cvičeniu je koniec. Už od názvu rekreačný šport vyplýva, že ide o spôsob rekreácie, a nie o ďalšiu povinnosť niečo vykonávať. Cvičenie, ktorému sa venujeme, nám má priniesť radosť. Vo veľkej miere tento vzťah závisí od trénera, a teda nielen od samotného cvičenca a jeho výberu pohybovej aktivity. Čo sa mňa týka, dávam si záležať na tom, aby moje tréningy boli pestré, aby sa neopakovali. Som zástancom kreativity, ľudí nebaví cvičiť dookola to isté. Je to, skrátka, nuda.J Pokiaľ cvičenec nemá pocit, že sa posúva, prestane chodiť. A práve nové impulzy ho motivujú k tomu, aby pri svojom trénerovi zotrval. Samozrejme, nedá mi opomenúť ani fakt, že nestačí byť len kreatívny tréner, ale je potrebné vedieť si obhájiť výber, prevedenie, štruktúru a cieľ svojich tréningov. Na to nám slúži odborná literatúra a neustále vzdelávanie sa v trénerskej oblasti. Bez toho to nejde.

Vyberte si z pestrej ponuky skupinových cvičení vo Waltygym. Viac informácií na www.waltygym.sk.