Cestovanie v roku 2021? Návrat k prírode, obľúbený je najmä glamping

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=“3801″ img_size=“full“ alignment=“center“ lazy_loading=“true“][vc_column_text]Podľa odborníka  ľudia čoraz viac vyhľadávajú zážitky. Tento rok bude v znamení cestovania po lokálnych destináciách, ktoré navyše ponúkajú zážitok. Krízu pociťujú kúpeľné a veľké mestá, ktoré boli zvyknuté na nával turistov. Petr Kotík z Amazing Places predpovedá návrat turistov zo zahraničia v druhej polovici tohto roka.

 

AMAZING PLACES (23. marca 2021, Bratislava) – Cestovný ruch zažíva svoju najväčšiu krízu v tomto storočí. Dôvodom je pandémia, ktorá však so sebou priniesla aj inovácie v cestovnom ruchu či gastro odvetví a zároveň i vyšší záujem o lokálne dovolenky. Dlhodobo zatvorené hotely a reštaurácie ľuďom chýbajú, tak ako chýbajú hotelom ich návštevníci. Petr Kotík z Českej republiky, ktorý je špecialista na netradičné prevádzky a miesta, upozorňuje, že ľudia sa dnes viac obávajú cestovať do zahraničia a predpokladá, že sa pozícia lokálnych miest len upevní. Už minulý rok sa ukázalo, že čoraz viac Slovákov, ale aj Čechov vyhľadáva dovolenku v tuzemsku.

 

Jednotlivé prevádzky sa počas pandémie rozhodli rekonštruovať svoje priestory, zopár z nich však muselo svoje podnikanie zrušiť úplne. Iní sa počas pandemického roka „prispôsobili“ situácii. „Vieme o niekoľkých prípadoch, kde s podnikaním skončili úplne, ale nie je ich veľa. Počas uplynulých mesiacov však mnohé ubytovacie zariadenia investovali do rekonštrukcie svojich objektov či zlepšenia svojej prezentácie a medzi nimi sa našli aj takí, ktorí dočasne upravili spôsob svojho podnikania. Napríklad reštaurácie sa zamerali na rozvoz, donášku jedla alebo začali ponúkať možnosť si jedlo vziať so sebou,“ vysvetľuje zmeny v cestovnom ruchu a gastro odvetví Petr Kotík, zakladateľ projektu Amazing Places. Platforma amazingplaces.cz, ktorá vyhľadáva práve na Slovensku, v Česku a Rakúsku miesta a prevádzky s nezvyčajnou atmosférou v nádhernom prostredí, kladie dôraz na kvalitu služieb. Osobitne sa drží tradícií, ale okrem toho je veľmi dôležitý aj celkový dizajn a kvalitné jedlo.[/vc_column_text][vc_single_image image=“3800″ img_size=“full“ alignment=“center“ lazy_loading=“true“][vc_column_text]Slováci aj Česi si viac obľúbili domáce destinácie

 

Či sa museli však jednotlivé prevádzky viac snažiť, aby pritiahli návštevníkov, nie je tak jednoznačné. Naopak, počas leta bol enormný dopyt po dovolenkách rovnako ako v Českej, tak aj v Slovenskej republike.  „Najmä v lete a v rekreačných oblastiach nebola potreba, aby prevádzky vyvíjali viac úsilia osloviť svojich návštevníkov. Dopyt po dovolenkách u nás v Česku, ale i na Slovensku bol obrovský. V minulom roku počas leta sme zaznamenali pri ponukách zo Slovenska asi 50-percentný nárast záujmu zo strany návštevníkov našej stránky, pri niektorých konkrétnych to dokonca bol nárast až o 100 percent. Horšia situácia je ale vo veľkých mestách, ktoré sú závislé na turistoch, prípadne sú to tiež kúpeľné mestá,“ opisuje situáciu Petr Kotík, ktorý očakáva v druhej polovici roka nával zahraničných turistov najmä v lokalitách ako Karlove Vary, Český Krumlov a najmä Praha.

 

Po uvoľnení opatrení sa očakáva veľký dopyt zameraný skôr na spoznávanie okolitých miest. „Myslíme si, že aj počas tohto roka si ľudia radšej zvolia dovolenku doma alebo v susedných krajinách, či už hovoríme o Slovensku, Českej republike alebo Rakúsku. Odvíjať sa to, samozrejme, bude aj od opatrení v tej-ktorej krajiny. A dôvody, prečo si radšej zvoliť takýto variant, môžu vyplývať z neistoty a pretrvávajúcej pandémie, ale rovnako i strach z nákazy v zahraničí, s čím zas súvisí riešenie zdravotnej starostlivosti v neznámom prostredí. Rovnako môžu byť rozhodujúcim faktorom financie. Dovolenka doma alebo u susedov nebude taká nákladná ako oddych v prímorských lokalitách,“ dodáva ďalej Petr Kotík.

 

Zážitok vs. cena?

 

Napriek tomu, že sa hovorí o kríze, ľudia stále viac vyhľadávajú zážitok a sú ochotní si zaň zaplatiť. „Nároky ľudí sa zvyšujú, vidíme to aj v rámci nášho projektu a priamo na miestach partnerov. Záujem o ubytovanie, s ktorým je spojený nejaký zážitok, prípadne je niečím výnimočný,  je z roka na rok vyšší. Už to nie je len o tom, že niekde prespíte, ale že si z ciest odveziete krásne spomienky a budete sa na to miesto radi vracať,“ vymenúva trendy v cestovaní Kotík z Amazing Places.

 

Medzi najobľúbenejšie destinácie patria tie, ktoré sa ľuďom spájajú s príjemnými spomienkami, napríklad aj z detstva. A aké konkrétne druhy ubytovaní sú teda najobľúbenejšie? „Dlhodobo sú to chaty, chalupy a drevenice, ktoré pre množstvo ľudí symbolizujú návrat do detstva, keď jazdili k babičke na prázdniny a chalupárčenie im zostalo v srdci. Najnovšie je to i glamping alebo „glamorous camping“ (v slovenčine znamená luxusné kempovanie). Týchto miesto vznikajú desiatky a je po nich neskutočný dopyt,“ sumarizuje na záver Petr Kotík, ktorý predpokladá nával turistov na Slovensku a v Českej republike počas tohtoročnej letnej sezóny po zmiernení opatrení.

 

Projekt Amazing Places

 

Platforma amazingplaces.cz, ktorá vyhľadáva práve na Slovensku, v Česku a Rakúsku miesta a prevádzky s nezvyčajnou atmosférou v nádhernom prostredí, kladie dôraz na kvalitu služieb. Osobitne sa drží tradícií, ale okrem toho je veľmi dôležitý aj celkový dizajn a kvalitné jedlo. Platforma aktuálne ponúka 339 kúzelných miest/destinácii,  pričom 26 z toho sa nachádza na Slovensku a 19 v Rakúsku.[/vc_column_text][vc_single_image image=“3799″ img_size=“full“ alignment=“center“ lazy_loading=“true“][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator style=“shadow“ border_width=“3″ el_width=“80″][/vc_column][vc_column][/vc_column][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

Zdieľajte článok na sociálne siete